Servei de bicicleta compartida metropolitana, AMBici. Estació d'acoblament d'última generació.

Preguntes freqüents

T'agradaria saber-ne més? Aquí trobareu les preguntes més freqüents i les respostes adequades sobre Ambici.

Més places d’aparcament d’AMBici

Quins són els municipis i les noves estacions +P?

Els municipis amb estacions +P són: Badalona, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Gavà, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Viladecans.

Aquí tens la llista d’estacions amb més places d’aparcament:

Castelldefels – 34771 – Platja de la Pineda

Castelldefels – 34877 – Plaça del Mar

Castelldefels – 34769 – RENFE Castelldefels

Castelldefels – 34878 – Platja de les Palmeres

Badalona – 34705 – La Mora

Badalona – 34718 – Platja del Coco

Badalona – 34703 – Platja d’en Botifarreta

Badalona – 34710 – RENFE Badalona

Gavà – 34895 – RENFE Gavà

Gavà – 34800 – La Vela

Viladecans – 34863 – RENFE Parc de la Marina

Cornellà de Llobregat – 34777 – FGC Cornellà – Riera

Sant Just Desvern – 34851 – TRAM Walden

Sant Joan Despí – 34844 – Plaça del Pi

Com funciona? Aparca la bicicleta a una estació +P:

En arribar a l’estació +P, en cas que tots els ancoratges estiguin ocupats pots deixar la bicicleta als espais delimitats de color taronja +P. Baixa el cavallet i tanca el cadenat de la roda del darrere.

Recorda’t de mirar l’app d’AMBici per assegurar-te que has finalitzat el trajecte correctament (pot trigar de 10 a 15 segons).

Compleix les normes. Només pots aparcar la bicicleta fora dels ancoratges als espais delimitats de color taronja d’una estació +P.

Com iniciar el trajecte des d’una estació +P?

En arribar a l’estació +P, agafa preferentment una bicicleta no ancorada i fes el lloguer tal com ho fas habitualment. Recorda’t de pujar el cavallet.

Servei AMBici

Què és el servei AMBici?

El servei AMBici és un sistema de transport d’ús individual que permet completar els desplaçaments habituals a l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb bicicleta, de manera sostenible, saludable, econòmica, i plenament integrada amb el sistema de transport públic del territori, i facilita la intermodalitat amb altres mitjans com el tren, el metro, el tramvia o l’autobús.

On s’ofereix el servei AMBici?

El servei AMBici opera a 15 municipis de la primera corona metropolitana: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, ​​Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

On es permet l’ús de les bicicletes AMBici?

A fi de completar els desplaçaments entre dues estacions del servei, es permet l’ús de les bicicletes en les zones urbanes (polígons inclosos) dels 15 municipis a on s’ofereix el servei, i en les connexions interurbanes de la xarxa Bicivia entre els 15 municipis.

Abonaments

Com em puc abonar-me al servei AMBici?

Pots abonar-te al servei AMBici al lloc web (www.ambici.cat) o a l’aplicació mòbil del servei, accedint a la zona privada d’usuaris. Si no hi estàs registrat t’has de donar d’alta en un compte del JoTMBé. A continuació, has de triar un abonament, introduir les teves dades, i seguir els passos indicats per fer-ne el pagament en línia. Rebràs un correu electrònic de confirmació de la teva subscripció a l’abonament del servei AMBici. També pots abonar-te al servei AMBici en una oficina d’atenció als usuaris. Si tens dubtes sobre el tràmit, pots resoldre’ls al telèfon 900 747 152 o per correu electrònic (info@ambici.cat). Per abonar-t’hi, necessites estar registrat o donar-te d’alta en un compte del JoTMBé.

Com em puc abonar si tinc 16 o 17 anys?

Les persones que tinguin 16 o 17 anys necessiten aportar els documents següents durant el procés de subscripció:

  • Autorització signada pel seu pare/mare o tutor legal
  • Original o fotocòpia del DNI o NIE del menor i del tutor/a legal que fa l’alta.
  • Original o fotocòpia del llibre de família o partida de naixement.
  • Condicions d’ús del servei signades pel tutor legal

El servei d’atenció a l’usuari revisarà la validesa dels documents amb la màxima rapidesa possible i comunicarà per correu electrònic a l’usuari com seguir amb el procés d’alta. Els menors de 16 anys no s’hi poden abonar.

Com puc cancel·lar el meu abonament?

Per cancel·lar l’abonament has de modificar la renovació automàtica a la zona d’usuari. En cas contrari, finalitzat el període de validesa de l’abonament se’n produirà la renovació automàtica mitjançant el càrrec a la targeta de crèdit/dèbit corresponent d’acord amb el preu vigent. A aquest efecte, amb una antelació de 14 dies per a la data de finalització del títol, la persona usuària rebrà un correu electrònic o notificació via aplicació mòbil, comunicant-li que se’n farà la renovació automàtica. Si la persona usuària decideix no renovar el títol, ho ha de comunicar amb un termini d’antelació mínim de 7 dies. Recorda que pots gaudir del servei fins a l’últim dia de la data de vigència de l’abonament.

Gestió del compte

Com puc modificar les meves dades personals?

Pots modificar fàcilment les dades personals del teu compte (exceptuant DNI/NIE i data de naixement) des de la teva zona privada d’usuari a la pàgina web (www.ambici.cat) o a l’aplicació mòbil. En cas d’error del teu DNI/NIE i data de naixement, t’has de posar en contacte amb el número de telèfon d’atenció al client.

Puc cancel·lar el meu compte?

Per cancel·lar el teu compte, cal que et posis en contacte amb el servei d’atenció al client, a través del telèfon 900747152 o el compte de correu electrònic info@ambici.cat.
Per cancel·lar el teu compte no pots tenir cap deute pendent de pagament.

Com es fan els pagaments del servei?

La quota anual dels abonaments es paga en el moment de la compra de l’abonament, via targeta bancària. Recorda que, actualment, i a causa de la normativa europea per a pagaments en línia, has d’autenticar-te seguint el mètode definit per la teva entitat bancària.
Si tens seleccionada la renovació automàtica dins de la zona privada d’usuari, el cobrament de la quota anual es farà automàticament a la targeta bancària que hi tinguis associada, quan hagi passat un any de l’inici de la subscripció.
Els trajectes que comportin un cost seran cobrats a la targeta bancària de l’usuari una vegada cada deu dies, de manera agrupada amb els desplaçaments que l’usuari hagi fet en el mateix període de temps. És a dir, s’agruparan els càrrecs addicionals dels darrers deu dies i se’n faran els cobraments.
Els usuaris tindran també el desglossament d’aquests viatges a la zona privada de l’usuari de la pàgina web (ambici.cat) i l’aplicació mòbil.

Què passa si tinc un deute pendent per pagar?

Si el teu compte té un deute pendent per pagar, es bloquejarà temporalment fins que s’hagi pagat la suma pendent. Si us plau, posa’t en contacte amb el servei d’atenció a l’usuari.

Com puc posar-me en contacte amb el servei d’atenció a l’usuari?

Pots trobar els canals de contacte amb el servei d’atenció a l’usuari a l’aplicació mòbil en suport i a la pàgina de cada lloc web de l’esquema. Els canals principals són el telèfon (900747152), el correu electrònic (info@ambici.cat) i presencialment a les oficines d’atenció a l’usuari.

Per què el meu compte està bloquejat i com el puc desbloquejar?

Probablement, tens un deute pendent de pagament o un incompliment del servei (consulta els Termes i condicions). Per desbloquejar-lo, entra a la zona privada de l’usuari a l’aplicació mòbil o a la pàgina web (ambici.cat) o posa’t en contacte amb el servei d’atenció a l’usuari.

Quan rebré les meves factures?

Pots descarregar-te les factures a la zona privada de l’aplicació mòbil i de la pàgina web (ambici.cat) del servei.

Ús de les bicicletes

On puc llogar una bicicleta?

Pots llogar una bicicleta a una de les estacions AMBici. Al mapa de localització de l’aplicació del servei AMBici o a la pàgina web (ambici.cat) pots veure fàcilment on es troben les estacions. Abans d’iniciar el viatge assegura’t que hi ha espais lliures per tornar la bicicleta a l’estació de destinació.

Com puc llogar una bicicleta?

Escaneja el codi QR de la bicicleta a través de l’aplicació mòbil o col·loca la targeta AMBici al lector de targetes situat a la part posterior de la bicicleta. El cadenat s’obrirà automàticament.

On puc tornar una bicicleta?

Pots tornar una bicicleta a una de les estacions AMBici. Al mapa d’estacions de l’aplicació del servei AMBici o a la pàgina web (ambici.cat) pots veure fàcilment on es troben les estacions.

Com puc tornar una bicicleta?

La devolució d’una bicicleta en una estació té un doble bloqueig: l’ancoratge a la roda davantera i el cadenat a la roda del darrere. Recorda que és obligatori baixar la palanca de bloqueig situada entre el selló i la roda del darrere per finalitzar el lloguer. Si l’usuari no realitza el doble bloqueig, la bicicleta no es considerarà tornada de manera segura.
En cas de controvèrsia, ens reservem el dret de cobrar una tarifa de servei. L’import de la tarifa de servei es pot trobar a la nostra llista de tarifes.

Puc aparcar la bicicleta durant el lloguer fora d’una estació?

Està prohibit aparcar una bicicleta fora de l’estació.

Com reconec una estació AMBici?

Totes les estacions ambici estan senyalitzades al mapa d’estacions que pots trobar a l’aplicació mòbil i al lloc web (ambici.cat)

Què faig si una estació és fora de servei?

No pots aparcar la bicicleta en una estació fora de servei. Al mapa de localització de l’aplicació mòbil del servei AMBici o a la pàgina web (ambici.cat) pots veure fàcilment on es troben les estacions. Pots veure l’estat de les estacions (activa o fora de servei) abans d’iniciar el viatge.

Què passa si no torno correctament una bicicleta a una estació?

No tornar correctament la bicicleta a una estació és un acte que es considera com un incompliment del servei i se t’aplicaran les mesures que s’indiquen en els Termes i Condicions generals reguladores d’accés i ús del servei de bicicleta pública complementària als mitjans de transport públic metropolitans.

La devolució no va ser registrada. Què he de fer?

Si us plau, comunica’t immediatament amb el nostre servei d’atenció al client a través del telèfon (900 747 152) i tingues a mà el número de la bicicleta, el lloc de devolució i el temps d’ús real. El nostre servei d´atenció al client acabarà el lloguer per tu i ajustarà les tarifes de lloguer en conseqüència.

Puc llogar diverses bicicletes alhora amb un sol compte de client?

Només pots llogar una bicicleta alhora amb el teu abonament del servei AMBici.

Què he de fer si la meva bicicleta està avariada?

Pots comunicar les avaries de les bicicletes a través de l’aplicació mòbil, del telèfon (900747152) o per correu electrònic (info@ambici.cat).
Si us plau, comprova que la bicicleta no estigui avariada abans de començar el viatge o abans de llogar-la, i informa’ns de qualsevol avaria per reparar-la com més aviat millor.
Si inicies el viatge amb una bicicleta i hi observes una avaria, tens fins a 5 minuts per tornar-la a l’estació d’origen del viatge. Malauradament, no podem reemborsar cap cost si has continuat utilitzant la bicicleta malgrat l’avaria.

El cadenat de la bicicleta no s’obre. Què he de fer?

Comprova si un radi de la bicicleta està bloquejant el cadenat girant lleugerament la roda del darrere. A continuació, obre el lloguer actiu a l’aplicació mòbil i fes clic a ‘obrir cadenat’. El desbloqueig s’iniciarà de nou.
Si continua sense obrir-se, fins i tot després d’un altre intent d’obrir-lo a través de l’aplicació, el nostre sistema ho detecta automàticament després de tres minuts i cancel·la el lloguer. No s’hi aplica cap cost. Verifica la cancel·lació a l’aplicació i posa’t en contacte amb el nostre servei d’atenció al client si encara està activa després de tres minuts.

Durant quant de temps puc utilitzar la bicicleta de manera continuada?

Pots fer servir la bicicleta durant un període màxim de 2 hores. L’ús de la bicicleta es fracciona en períodes de 30 minuts fins a 2 hores. A partir de les 2 hores, s’hi apliquen altres tarifes i penalitzacions. Pots consultar les tarifes i els Termes i Condicions del servei.

Quant de temps ha de passar entre un ús i el següent?

No es permet utilitzar una altra bicicleta fins que no hagin passat 10 minuts des que s’ha tornat l’anterior.

Quan s’acaba la meva responsabilitat sobre la bicicleta?

Com a usuari subscrit al servei ets responsable de la bicicleta des del moment que l’agafes en una estació fins al moment que la deixes correctament ancorada a una altra estació o a la mateixa. És la teva obligació comprovar la correcta devolució de la bicicleta.

Les nostres bicicletas

Quina és el pes màxim que suporten les bicicletes?

El pes màxim que suporten les bicicletes AMBici és de 100 kg, i un màxim de 5 kg a la cistella.

Quines són les bicicletes del servei AMBici?

La flota de les bicicletes del servei AMBici és 100 % elèctrica, amb assistència al pedaleig. Concretament, el model e-SMARTbike 2.0, que ofereix la facilitat per maniobrar de manera àgil i segura, tot mantenint el control de la bicicleta, en un entorn urbà, i disposa d’un motor central situat a la posició més baixa de la bicicleta. Gràcies a aquesta configuració, quan l’usuari utilitza la bicicleta es configura un centre de gravetat baix que fa que la posició corporal sigui més vertical, la qual cosa garanteix que l’usuari se senti segur durant el trajecte i millori la seva experiència en la conducció i maniobrabilitat, sobretot en els revolts i els terrenys més complicats. Això ajuda a millorar-ne la conducció general, ja que el pes es distribueix millor al llarg de la bicicleta.

Les nostres tarifes

¿Quines són les tarifes del servei AMBici?

Els preus del servei AMBici són els que constin publicats i estiguin vigents a la pàgina web en cada moment per a cada abonament. Pots consultar-ne les tarifes aquí. En tot cas, l’import de les possibles sancions per incompliment són les que s’estableixen en el Contracte.
Actualment, el servei AMBici té un abonament amb un import anual que permet als usuaris abonats disposar temporalment d’una bicicleta elèctrica per fer desplaçaments entre estacions tantes vegades com vulgui durant un any, i s’hi apliquen tarifes per ús segons la durada del viatge, fins a un màxim de 2 hores de viatge.
Recorda que el servei està prohibit a menors de 16 anys. Les persones que tinguin 16 o 17 anys necessiten una autorització signada pel seu pare/mare o tutor legal.

Reserva de bicicletes

Com puc reservar una bicicleta?

Des de l’aplicació mòbil del servei has de seleccionar l’estació on vols reservar la bicicleta. Has d’escollir la bicicleta que vols reservar i clicar el botó de l’opció de la reserva. A partir del moment que es fa efectiva, tens 10 minuts per anar a buscar la bicicleta seleccionada o per cancel·lar la reserva. Un cop a l’estació, has de retirar la bicicleta seleccionada.

Quina és la tarifa del servei de reserva de bicicletes?

La reserva no té cap cost per als usuaris. Hi haurà una limitació si es detecta un mal ús del servei.

Quines són les normes per a la reserva de bicicletes?

Si l’usuari no executa 3 reserves en un període de 3 setmanes (és a dir, sol·licita una reserva des de l’aplicació mòbil però no agafa la bicicleta en els 10 minuts establerts) no podrà utilitzar el servei de reserva durant un període de 3 setmanes (21 dies).

Targeta AMBici

Què és i com se sol·licita la targeta AMBici?

L’accés principal al servei AMBici és l’aplicació mòbil. Tot i això, els usuaris que ho desitgin poden sol·licitar, des de la seva zona privada d’usuari (aplicació mòbil i web), una targeta intel·ligent sense contacte per accedir al servei, de manera opcional, i amb un cost d’emissió i tramesa de la targeta.
La nova targeta s’enviarà, en un termini aproximat de 10 dies, a l’adreça d’enviament que consta a la zona d’usuari. Mentre no arribi la targeta pots utilitzar l’aplicació mòbil per agafar bicicletes del servei AMBici.

Com s’activa la targeta AMBici?

La targeta AMBici s’envia sense activar a l’adreça que hi ha a la zona d’usuari. Per activar la targeta els usuaris han de trucar al telèfon d’atenció a l’usuari (900 747 152).

Què puc fer si he perdut o m’han robat la targeta?

Si has perdut o t’han robat la targeta, pots bloquejar-la trucant al telèfon d’atenció a l’usuari i quedarà inoperativa, i no podrà ser utilitzada per agafar una bicicleta. En cas que la trobis de nou, pots tornar a activar-la.
En cas de no trobar-la, cal que demanis un duplicat de targeta per fer ús del servei AMBici a través de la targeta. Recorda que mentre no arribi la targeta pots utilitzar l’aplicació mòbil per agafar bicicletes.

Com bloquejar la targeta AMBici?

Els usuaris poden bloquejar la targeta trucant al telèfon (900 747 152). Amb aquesta opció la targeta AMBici quedarà inoperativa i no podrà ser utilitzada per agafar una bicicleta.

Com demanar un duplicat d’una targeta AMBici?

Els usuaris que ho desitgin poden sol·licitar un duplicat de la targeta AMBici des de la seva zona privada dʻusuari digital (aplicació mòbil i web), amb un cost dʻemissió i enviament de la targeta. Amb aquesta opció, la targeta antiga quedarà anul·lada.
La nova targeta s’enviarà, en un termini aproximat de 10 dies, a l’adreça d’enviament que consta a la zona d’usuari. Recorda que mentre no arribi la targeta es pot utilitzar l’aplicació mòbil per agafar bicicletes del servei AMBici.

Què puc fer si no he rebut la targeta AMBici?

Si transcorreguts 10 dies hàbils, des de la seva petició, no has rebut la targeta AMBici, pots posar-te en contacte a través del telèfon (900 747 152) per verificar que la teva adreça és correcta i sol·licitar un nou enviament.

Informació

Quin és l’horari del servei AMBici?

El servei AMBici funciona durant 19 hores, des de les 5 del matí fins a les 12 de la nit, cada dia de l’any. L’hora màxima que es permet la devolució d’una bicicleta és a les 12 de la nit.

Quin horari té el telèfon d’atenció telefònica d’AMBici (900 747 152)?

L’horari d’atenció telefònica del servei AMBici, per motius d’incidències del servei, és des de les 5 del matí fins a les 12 de la nit, tots els dies de l’any.

Qui són els supervisors del servei AMBici i quina és la seva funció?

Els supervisors del servei AMBici són personal autoritzat pel servei, encarregats de donar assistència als usuaris amb l’objectiu de vetllar pel bon funcionament del servei. Al contracte que els abonats subscriuen amb el servei s’indica expressament que es coneix i s’accepta la figura del supervisor del servei, així com que es comprometen a col·laborar amb les seves funcions. Els serveis realitzats per aquest supervisor ajuden a millorar el funcionament del servei AMBici i fan una tasca personalitzada in situ d’assessorament a l’abonat/da en relació amb l’ús del servei.

Què faig si em roben la bicicleta?

En cas que et robin la bicicleta, en primer lloc has d’informar com més aviat millor del robatori al telèfon d’atenció a l’usuari (900 747 152). Tot seguit, disposes de 2 hores per anar a una comissaria i posar la denúncia corresponent. Has de lliurar l’original d’aquesta denúncia tan aviat com et sigui possible a l’oficina d’atenció al client.

Què he de fer si pateixo un accident?

Si has patit un accident fent ús del servei AMBici, pots contactar-nos a través del telèfon d’atenció a l’usuari (900 747 152). Un cop presentada la notificació de l’accident, serà la companyia asseguradora qui gestioni el cas.

A on estan les oficines d’atenció a l’usuari?

L’oficina d’atenció a l’usuari està situada al passeig dels Ferrocarrils Catalans 142-144 de Cornellà de Llobregat, a 4 minuts a peu de l’estació d’Almeda de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

Bicing – AMBici

Què és Bicing?

Bicing és el transport urbà basat en l´ús compartit de bicicletes de la ciutat de Barcelona (consulta https://www.bicing.barcelona). Un servei senzill, pràctic i sostenible que podràs utilitzar en els teus viatges per la ciutatper anar on vulguis i quan vulguis, sense fum ni soroll.

Com conviuran el servei Bicing i el servei AMBici?

Les bicicletes del servei AMBici no són compatibles amb les estacions del servei Bicing; i les bicicletes del servei Bicing no són compatibles amb les estacions del servei AMBici. Cada servei disposa d’estacions, bicicletes i tarifes d’ús pròpies, no intercanviables.
Tot i això, s’instal·laran estacions del servei AMBici que actuaran de pont amb les estacions del servei Bicing a les zones limítrofes de Barcelona amb els municipis de l’Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet.
De manera que la persona usuària dels dos serveis podrà deixar la bicicleta d’un dels serveis i agafar la bicicleta de l’altre servei.

On se situaran les estacions pont entre el servei Bicing i el servei AMBici?

Es preveuen fins a 7 estacions pont, situades a les següents localitzacions:

  • Barcelona – Sant Adrià de Besòs, Campus UPC – Diagonal Besòs
  • Barcelona – Sant Adrià de Besòs, La Pau • Barcelona – Santa Coloma de Gramenet, Baró de Viver • Barcelona – Esplugues, Zona Universitària
  • Barcelona – L’Hospitalet de Llobregat, Ciutat de la Justícia
  • Barcelona – L’Hospitalet de Llobregat, Riera Blanca
  • Barcelona – L’Hospitalet de Llobregat, Collblanc

Al mapa de estaciones de la teva aplicació del servei AMBici o a la pàgina web (ambici.cat) pots veure fàcilment on es troben les estacions.

És el servei AMBici una ampliació del servei Bicing?

No, tots dos serveis són independents, però amb moltes similituds.

Condicions preferents per a l’ús dels serveis Bicing i AMBici?

Per facilitar l’ús combinat dels dos serveis, Bicing i AMBici, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, ​​oferiran una tarifa amb unes condicions preferents per als usuaris que s’abonin als dos serveis.

On es pot comprar la tarifa amb condicions preferents pels usuaris que s’abonin als dos serveis?

Pots abonar-te als dos serveis amb condicions preferents al lloc web (www.ambici.cat) o a l’aplicació mòbil del servei, accedint a la zona privada d’usuaris. La tarifa amb les condicions preferents estarà habilitada a partir de març de 2023.